علت نتیجه نگرفتن از لیزر موهای زائد چیست ؟

نتیجه نگرفتن از لیزر موهای زائد دلایل مختلفی دارد، با بررسی این عوامل می توانید علت این مشکل را پیدا کنید. برای جواب دهی بهتر لیزر موهای زائد رعایت چند اصل ضروری است، این اصول را در کلینیک مهسان بخوانید.

علت نتیجه نگرفتن از لیزر موهای زائد چیست ؟

نوع دستگاه

دستگاه‌های لیزر فقط برای رفع موهای زائد استفاده نمی‌شوند و کاربردهای بسیاری دارند. از هر دستگاه باید در جای مناسب آن استفاده کرد. برندهای معتبر بسیاری مشغول به تولید انواع دستگاه‌های لیزر هستند. هنگام انتخاب این دستگاه‌ها باید به نوع پوست و موی مراجعان توجه شود. یک لیزر باکیفیت و مناسب، از معیارهای کلیدی در رسیدن به نتیجه بهتر است. همچنین دستگاه‌های لیزر باید در دوره‌های معین سرویس شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند و از آسیب‌های جدی به پوست جلوگیری شود.

رنگ مو علت نتیجه نگرفتن از لیزر

لیزر موهای زائد بر روی رنگ موها بسیار تأثیرگذار است. لیزرهای موجود در بازار عموماً بر روی موهای تیره که دارای ملانین بیشتری هستند بهتر عمل می‌کنند. اگر پوست شما روشن و موهایتان بور و نازک هستند، لیزر ممکن است کمتر تأثیرگذار باشد.

مهارت تکنسین

مهارت پایین تکنسین نیز یکی دیگر از دلایل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد است. افرادی که تخصص کافی برای انجام این کار را داشته باشند، به‌سرعت رنگ پوست، مو و میزان ضخامت مو را تشخیص می‌دهند؛ در نتیجه تنظیمات دستگاه را متناسب با این عوامل انجام خواهند داد. اگر تکنسین تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد، امکان بازگشت موهای زائد بعد از لیزر بیشتر می‌شود؛ همچنین امکان آسیب و سوختگی پوست نیز بالا می‌رود.

نظم جلسات موثر بر نتیجه نگرفتن از لیزر

اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از از لیزر موهای زائد بگیرید، باید این کار را با نظم و برنامه انجام دهید.
4 تا 6 هفته برای کلیه نواحی صورت ماند چانه، پشت لب و فک
6 تا 8 هفته برای کلیه نواحی بدن ماند دست، پا و بیکینی
رعایت نکردن این برنامه می‌تواند یکی از دلایل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد باشد. مدت زمان‌های تعیین‌شده به چرخه رشد مو در نقاط مختلف بدن بستگی دارند و باتوجه‌به آن محاسبه شده‌اند.

تعداد جلسات

برای از بین بردن موهای زائد، معمولاً نیاز به 6 تا 8 جلسه لیزر است. اگر شما تعداد جلسات کافی را انجام نداده‌اید، نتایج مورد انتظار را ممکن است به دست نیاورید.
اگر شما با وجود انجام صحیح روش لیزر موهای زائد با نتایج مطلوب روبرو نشده‌اید، من پیشنهاد می‌کنم با پزشک یا متخصص لیزر مشورت کنید. آنها می‌توانند وضعیت شما را تجزیه و تحلیل کرده و نصیحت‌های لازم را برای بهتر شدن نتایج به شما بدهند.

از ریشه خارج کردن مو دلیل نتیجه نگرفتن از لیزرر

بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد پیش از لیزر، استفاده از تیغ و ژیلت است؛ زیرا در این روش موهای ناحیه مورد‌نظر از ریشه خارج نمی‌شوند. اشعه لیزر باید به فولیکول مو دسترسی داشته باشد و آن را از بین ببرد. اگر موها را با استفاده از اپیلاسیون یا موچین از ریشه خارج کنید، لیزر کارایی لازم را نخواهد داشت. حتما کندن مو با دست بعد از لیزر را تجربه کرده‌اید؛ اما دلیل از بین نرفتن کامل آن را نمی‌دانید. در صورت استفاده از هر روشی به غیر از تیغ و ژیلت، موهای زائد همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و فقط ریشه آن‌ها کمی ضعیف خواهد شد.

اختلال هورمون و تنبلی تخمدان در لیزر موهای زائد

تنبلی تخمدان‌ها باعث می‌شود که فرد برای حذف موهای زائد خود به سه الی چهار جلسه بیشتر از سایر افراد دیگر به لیزر نیاز داشته‌باشد. البته باید درمان را آغازکنند و بدون درمان تنبلی تخمدان امکان از بین رفتن موهای زائد تا حد زیادی پایین خواهد آمد. مصرف داروهای هورمونی برای تعادل هورمون‌ها از لازمه‌های درمان این بیماریست. درمان و لیزر باید در این افراد به صورت موازی پیش برود.

داروهایی که با کاهش مو تداخل دارند

داروهای خاصی وجود دارند که می‌توانند در نتایج کاهش موهای شما از لیزردرمانی تداخل ایجاد کنند. این داروها به طور طبیعی باعث رشد موهای صورت و بدن می‌شوند:
  • دانازول
  • فنی توئین
  • ماینوکسیدیل
  • سیکلوسپورین
  • DHEA
  • تستوسترون
  • استروئیدهای آنابولیک
  • گلوکوکورتیکوئیدها
اگر هر یک از داروهای ذکر شده در بالا (داروهای مشابه) را مصرف می‌کنید، قبل از اینکه لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید، در مورد امکان داروهای جایگزین با پزشک خود مشورت کنید.

برای جواب دهی بهتر لیزر چه کنیم ؟

افرادی که لیزر را برای رفع موهای زائد انتخاب می‌کنند، به‌دنبال راهی دائمی برای این مشکل هستند، بنابراین تمایل دارند که راه‌های جلوگیری از جواب ندادن لیزر را بدانند. البته در بخش قبل به علل اینکه چرا لیزر جواب نمیده پرداختیم و اگر شما به آن‌ها و نکاتی که در این بخش گفته می‌شود توجه داشته باشید، بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد مشاهده خواهید کرد.

از قرار گرفتن در نور خورشید اجتناب کنید

4 هفته قبل از آنکه برای لیزر اقدام کنید، در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرید و از برنزه کردن اجتناب کنید. حال اگر شما به‌دلیل موقعیتی که دارید، زمان زیادی را در معرض نور آفتاب هستید، می‌توانید دوره لیزر خود را به فصل پاییز و زمستان موکول و از انجام این عمل در تابستان صرف‌نظر کنید.

شیو کردن موها قبل از لیزر

یکی از نکته‌های مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که موهای خود را قبل از لیزر شیو کنید، البته این نکته را به یاد داشته باشید که لیزر به فولیکول‌های موی شما برخورد می‌کند، از همین رو بهتر است شیوه‌ای را برای شیو کردن انتخاب کنید که باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو نشود. پیشنهاد ما به شما برای چنین هدفی تیغ و ژیلت است.

اجتناب از کندن موهای زائد پس از لیزر

بسیاری از افراد پس از گذشت جلسه لیزرشان دست به روش‌هایی چون اپیلاسیون، وکس یا کندن موها با موچین می‌زنند. در رابطه با این موضوع باید گفت که این کار ممکن است در عملکرد لیزر اختلالی را به‌وجود آورد. لذا برای اینکه بهترین نتیجه را مشاهده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که اجازه دهید ریزش موها به‌صورت طبیعی اتفاق بیفتد.

از مراقبت‌های پس از لیزر غافل نشوید

تا به اینجای مقاله چرا لیزر جواب نمیده، به موضوعات مختلفی اشاره کردیم، اما نکته‌ی دیگری که لازم است به آن توجه کنید، مراقبت‌های پس از لیزر است. برای مثال پس از لیزر شما نباید از روش‌های لایه‌ برداری استفاده کنید و باید اجازه دهید حداقل 4 تا 5 روز از لیزر بدنتان بگذرد. همچنین گرم شدن بیش‌ازحد ناحیه لیزر شده نیز می‌تواند از تاثیرگذاری لیزر کم کند و با مشکلات دیگری همراه باشد.

آیا لیزر درمان قطعی موهای زائد است ؟

در جواب سوال «آیا لیزر درمان قطعی موهای زائد است؟» باید بگوییم که شاید این روش صددرصد موثر نباشد، اما بهترین راهکار موجود است. رفع موهای زائد با استفاده از لیزر به عوامل متعددی مانند نوع پوست، مو،‌ دستگاه و مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر بستگی دارد. استفاده از دستگاه لیزر مناسب، امکان رویش مجدد مو پس از لیزر را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. پیش از مراجعه به مراکز لیزر حتما از نوع دستگاه و تناسب آن با پوست و موی خود اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس